FJÄLLEN 2010

okej, nu har jag lite tid så kan fixa fjällen inlägget nu ändå ;)
vi kom dit på söndagen vid tre-tiden och då gjorde vi itne mer än att packa in och iväg och hyra skidor.
måndagen åkte vi lite längdskidor upp på fjället men vi tog det lugnt och det va fint väder. firade även pappa som fyllde år då. och på kvällen åkte vi skiboard i en backe :)
tisdagen åkte vi slalom och det va mulet nästan hela dagen. på kvällen kom lilleblad till oss och vi åt tacos.
onsdagen åkte vi slalom igen och då var det mulet exakt hela dagen, men snön va perfekt för skidorna så det va gott! sen åt vi i våffelstugan oxå!
torsdagen va det snö blandat regn så va bara inne och degade och kolalde film med min bror då resten var i norge tills eftermiddagen då vi gick till lilleblad. sen på kvällen fick jag det värsta skrattanfallet i hela mitt liv för er som tycker det kan verka intressant ;) * kan berätta varför längre ner.
fredagen va det jättefint väder så åkte upp på fjället till det vackra pussträdet som jag döpte det till när jag var 3 år.
lördagen skulle vi åka slalom innan vi skulle hem men när vi sätter oss i bilen så startar den helt plötsligt inte så fick åka lite runt stugan och sola lite. sen vid fyra- tiden åkte vi hem :)

* okej, skrattanfallet fick jag när jag var ubertrött och det är egentligen inte ens kul men iaf, jag, mamma, tobbe och mormor spelade yatzy och pappa & morfar satt vid tvn. så skulle jag bara ta kort på mamma och dom och då ropar morfar till
-åskar det?
typ 3 minuter efter börjar jag garva och kan inte sluta. haha och dom andra fatta ju inte vad jag skratta åt eftersom det va så efter så dom börjar garva åt mig istället. sen när jag berättade varför jag skrattade så tog det 2 min för morfar att förstå det roliga sen började han garva som jag gjorde och ingen fattade vad han garva åt då. haha älskar min familj och släkt :D nu kommer lite bilder, tog över hundra stycken men orkar vekrligen lägga ut alla så de bästa komemr här ;)

norge på andra sidan :)stugan och familjenförsta dagen på fjället
åkte skiboard i en backe :)pappa ramlar litespelar kort och yatzy och det va just då jag tog detta kortet som morfar trodde det blixtra hihi
pappa och morfar :)PUSSTRÄDETmormor åker pulka wiihoo
jag vet att jag är söt..tobbe e en coowlingutanför våran stuga precis, avis eller?

nu får det räcka, ska orka skolan imorgon, sov gott ♥


Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0