en död i mopedolycka 23 april i borås.

fy fan. kolla fb nu en sista gång för idag innan jag ska lägga mig och såg att flera av mina fbvänner skulle delta i en tyst minut för joel eriksson (ingen aning vem han va) så blev nyfiken och va tvungen att läsa vad som hade hänt. så otroligt hemskt och han va bara 16 år. fy fan. kunde lika gärna varit min bror lixom. sen finns det massa människor som kommenterar och det är sånna respektlösa kommentarer va! så här stod de på bt.se om själva olyckan:

En död i mopedolycka

Svenljunga 2011-04-23

En mopedolycka inträffade strax före klockan 19 vid kyrkan i Kalv. Mopedföraren, 16 år gammal, skadades så pass allvarligt att han avled.

Enligt uppgifter har föraren troligen tappat kontrollen över mopeden i en högerkurva och åkt av vägen och krockat med en stubbe. Det fanns inga bromsspår på platsen, men moppen låg 15 meter längre bort.

– Av allt att döma har pojken avlidit omedelbart, säger Lennart Stenquist, inre befäl vid polisen i Borås.

Räddningstjänst, polis och ambulans kallades till platsen. Även en ambulanshelikopter skickades till olyckan, men tog aldrig med sig mopedisten.

Fordonet han färdades på var en så kallad EU-moped.

– Vad vi förstår var mopeden trimmad, säger Lennart Stenquist.

Anhöriga till den avlidne underrättades under lördagskvällen.

 

och då börjar folk som inte ens känt han diskutera om det berodde på trimningen och balans osv. tänk på de som kände han och speciellt hans föräldrar, att folk ens kan med. det va en dum idiot som skrev att han borde varit poppis eftersom runt 12000 har skrivit rip i loggen. hur tänker man då? han fick mycket skit för det och de är han värd.

 

herregud va man kan beröras över något man inte ens ska ha med att göra eller vet något om, har aldrig hört talas om människan och nu när jag ser alla dessa respektlösa kommentarar blir jag assur.


nu ska jah kolla klart filmen på fyran som resten av sverige verkar kolla på haha. god natt


Kommentarer
Postat av: Johan

Fint och bra du skrev om Joel som avled i mopedolyckan förra året. Jag var kompis med honom och han var en underbar kille! Vi är så otroligt många kompisar som saknar honom!

2012-02-10 @ 17:55:21

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0