Dag 8 - Ett ögonblick

ett ögonblick som jag aldrig kommer glömma i hela mitt liv va när mina föräldrar sa att det skulle flytta isär ett tag. jag va nio år och jag va på kalas hos en kompis när mormor kom och hämta mig för vi skulle hem till dom och äta söndagsmiddag. jag sprang hem först för de va bara några radhus ner som kalaset var och jag skulle hämta en kittybok för att läsa hos mormor och morfar. när jag kom in stod pappa i vardagsrummet och mamma hämtade min bok och då kände jag på mig att det var något direkt. sen efter 2 timmar när det plingade på dörren och pappa stod där själv visste jag vad det va. han berättade för min bror och mig att han skulle bo hos farmor och farfar ett tag. sen grät vi och efter en stund åkte han och sen kom mamma och alla satt och grät, även mormor och morfar. alla va vi lika förstörda och jag hade inte anat någonting. bara då när jag skulle hämta kittyboken som jag kände i magen att det inte va som det borde vara. jag kom ihåg att mitt i allt ville jag ge mamma godis som jag hade fått på kalaset så hon skulle bli gladare, minns det så äckligt tydligt, hela den hemska dagen. dagen efter åkte vi tre hem, jag, tobbe och mamma till vårat radhus och våra grannkompisar var ute och lekte då på kvällen och en killkompis fråga varför jag va ledsen och jag ville inte säga varför och då sa han: det är säkert tobbe som har gjort något igen? jag ville bara slå han men gick och grät istället. ville inte prata om det med någon för dom förstod inte hur det kändes eftersom deras föräldrar fortfarande bodde tillsammans. efter några månader flyttade vi till en lägenhet i kungsbacka med mamma och ett hus i fjärås med pappa. hos pappa va vi varannan helg och sen hos mamma de andra dagarna eftersom de va närmst till skolan så vi slapp gå upp halv sju varje morgon. dock så va pappa i lägenheten flera gånger i veckan och mamma med i huset flera gånger under den tiden de bodde isär. efter bara 2-3 månader blev det tillsammans igen och den kvällen var den bästa i mitt liv. vi satt och åt kvällsmat alla fyra i lägenheten och mamma och pappa frågade om vi hade tyckt om att bli en hel familj igen. jag ringde mormor & morfar direkt och berättade och blev helt plötsligt den lyckligaste tjejen i världen igen!

det blev visst två ögonblick men tyckte dom hörde ihop hihi

Kommentarer

Kommentera:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0